Akademia Liderów Wolontariatu PZU rusza w Polskę

Ruszył drugi etap szkoleń w ramach Akademii Liderów Wolontariatu PZU. W siedmiu miastach w całej Polsce zaplanowaliśmy szkolenia z udziałem Regionalnych Liderów Wolontariatu i osób zainteresowanych wolontariatem pracowniczym w ich środowiskach.

Regionalni Liderzy Wolontariatu, którzy uczestniczyli w inauguracyjnym szkoleniu w Warszawie jeszcze w kwietniu, poznali swoje zadania w regionach, w których na co dzień pracują oraz zdobyli wiele przydatnych umiejętności.

Rolą Regionalnego Lidera Wolontariatu jest przede wszystkim prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z wolontariatem w swoim regionie, udzielanie informacji zainteresowanym pracownikom. Znaczenie ma również nawiązywanie przez niego relacji ze społecznościami lokalnymi, aby zidentyfikować ich potrzeby i odpowiadać na nie realizując ciekawe projekty z udziałem pracowników Grupy PZU.

W ramach kolejnego, etapu pojechaliśmy ze szkoleniami do Liderów. Naszym zadaniem było przedstawienie ich zainteresowanym wolontariatem pracownikom PZU, aby wiedzieli do kogo zgłaszać się z własnymi projektami oraz przekonać tych niezdecydowanych, że w wolontariat warto się angażować.

Nasz koordynator, Agnieszka, wraz ze wsparciem szkoleniowym odwiedziła już Wrocław, Lublin, Dąbrowę Górniczą, Łódź i Szczecin. Do końca lipca szkolenia odbędą się także w Poznaniu i Warszawie.

Partnerem w organizacji szkoleń dla wolontariuszy jest Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu, które opracowało autorski program szkoleń z uwzględnieniem założeń Strategii Wolontariatu Pracowniczego w Grupie PZU.