Nagroda dla kampanii społecznej Fundacji PZU

19 maja kampania Fundacji PZU „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” została nagrodzona w konkursie Kampania Społeczna Roku 2014. Jury doceniło nasze pozytywne i nieschematyczne podejście do problemu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Krew, wypadki, nieszczęście, próba uświadomienia Polakom, jak straszne mogą być konsekwencje niebezpiecznych zachowań za kierownicą…W przeciwieństwie do kampanii wykorzystujących mechanizm szokowania odbiorców, my podeszliśmy do tematu bezpieczeństwa w sposób innowacyjny. Zdecydowaliśmy się na znacznie silniejszy środek wyrazu, aniżeli szok. Tym środkiem wyrazu stała się miłość. Ogrom działań kampanii zaplanowano wokół prostej prawdy: często jedno słowo od ukochanej osoby wystarczy, aby ściągnąć nogę z gazu, zapiąć pasy albo odłożyć telefon. Chcieliśmy nakłonić pasażerów, aby zwracali uwagę bliskim sobie kierowcom.

Nasza kampania społeczna oparta jest na bardzo pozytywnym przekazie i dotyczy przeciwdziałania wszelkim negatywnym zachowaniom na drodze oraz wypadkom drogowym. Realizowana była od lipca do grudnia 2014 r. Jej symbolem było niebieskie serce, które przypominało kierowcom, aby zawsze jeździli bezpiecznie. Na potrzeby kampanii wyprodukowanych zostało ponad 4 mln serc z hasłem „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”, a celem było zachęcenie pasażerów, by zwracali uwagę na to, w jaki sposób jeżdżą bliscy im kierowcy. Niebieskie serduszka dystrybuowane były we wszystkich placówkach i oddziałach PZU, na autostradzie A2, a także podczas działań edukacyjnych policji.

W realizacji wszystkich tych działań wspierały Fundację PZU Agencja VML Poland i On Board PR.

Najnowsza nagroda jest już siódmym laurem dla kampanii. W maju akcja „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” otrzymała 3 wyróżnienia od Klubu Twórców Reklamy. Kampania została także doceniona w konkursach Magellan Awards 2014, Mixx Awards oraz w 21. „Golden Drum Festival” w słoweńskim Portoroz.