Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” nagrodzona w międzynarodowych konkursach

„Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” to hasło, które przez ostatnich 5 miesięcy widoczne było w całej Polsce. Wszystko za sprawą rozpoczętej z końcem lipca 2014 r. kampanii na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampania widoczna w polskich miastach, została dostrzeżona także w konkursach, zdobywając uznanie Jury.

Kampania społeczna „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”, której organizatorem jest Fundacja PZU dotyczy przeciwdziałania negatywnym zachowaniom na drodze i wypadkom drogowym. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że nie tylko kierowca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo na drodze. Ponoszą je także pasażerowie, osoby bliskie, które poprzez swoje zachowanie, słowa, czyny mogą wpłynąć na kierowcę oraz jego styl prowadzenia samochodu. Kampania miała na celu wypracowanie w pasażerach i osobach bliskich kierowcy odpowiedzialnych postaw i skłonienie do bezpiecznych zachowań na drodze. 

W styczniu 2015 r. Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” została doceniona w międzynarodowym konkursie Magellan Awards 2014. Projekt zdobył platynowego Magellana w kategorii komunikacji korporacyjnej oraz tytuł najbardziej angażującej kampanii roku. Dodatkowo kampania znalazła się na 2. miejscu zestawienia „Best 25” wyróżniającym 25 najlepszych kampanii minionego roku.

Pod koniec 2014 roku „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” zyskało także uznanie Jury w dwóch innych konkursach - podczas 21. „Golden Drum Festival” kampania otrzymała złotą statuetkę w kategorii zintegrowana kampania komunikacyjna, wyróżnienie w kategorii kampania wizerunkowa zostało przyznane także w konkursie Mixx Awards organizowanym przez Związek Pracodawców Branży Internetowej.

Kampania realizowana była od lipca do grudnia 2014 r. Jej symbolem stało się niebieskie serce, które, podarowane przez osobę bliską, umieszczone w widocznym miejscu w samochodzie, miało przypominać kierowcom, aby jechali bezpiecznie. Na potrzeby kampanii powstało 3 mln serc, które rozdawane były we wszystkich placówkach i oddziałach PZU oraz podczas akcji specjalnych. Kierowcy otrzymywali serduszka na bramkach wyjazdowych na autostradzie A2, podczas patroli policyjnych, w których ponad 100 wolontariuszy PZU wręczało pasażerom serca i zachęcali kierowców do bezpiecznej jazdy. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów mogli wypisywać serca dla swoich rodziców, a osoby odwiedzające sieć kin Multikino (w sumie 28 placówek) otrzymywały serca do zakupionych biletów.

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym!

Więcej na stronie: www.stopwariatom.pl/
Dodatkowe informacje:
Biuro Prasowe PZU
tel. (022) 582 58 07
faks: (022) 582 58 09
e-mail: rzecznik@pzu.pl